Ζωηφόρος

Η απάντηση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβροσίου στο Μητροπολίτη Σισανίου Παύλο

ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ

Πληροφοριακόν Δελτίον Τύπου και Ενημερώσεως

της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας

α.α 82/2013,

Εν Αίγιον τη Tετάρτη 28η Αυγούστου 2013 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ

ΣΤΟ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΙΣΑΝΙΟΥ κ. ΠΑΥΛΟ

Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Αμβρόσιος, αναφερόμενος στις Δηλώσεις του Σεβ. Μητροπολίτου Σισανίου κ. Παύλου, όπως είδαν το φως της δημοσιότητος από την ηλεκτρονική εφημερίδα  “Amen.gr” εδήλωσε τα εξῆς:

«Διακόπτουμε την ένεκα του θέρους σιωπή μας για να απαντήσουμε στις Δηλώσεις του αγαπητού εν Χριστώ Αδελφού μας Σεβ. κ. Παύλου, Δηλώσεις, οι οποίες Τον εκθέτουν κατά τρόπο τραγικό και ανεπανόρθωτο στο Πλήρωμα της Εκκλησίας. Θα σημειώσουμε εδώ μερικά τραγικά λάθη και ατοπήματα γλώσσης, διά των οποίων φανερώνεται η αφιλάδελφος κατά-σταση της ψυχής του.

1. Η υπεροχή της χριστιανικής συμπεριφοράς καταδεικνύεται και συγχρόνως αποδεικνύεται, από το γεγονός, ότι οσάκις διαφωνούμε σε κάτι ή με κάποιον, απαντάμε μεν αλλά ΔΕΝ ΤΟΝ ΥΒΡΙΖΟΥΜΕ! Δυστυχώς ο Σεβ. Μητροπολίτης Σισανίου κ. Παύλος περιεπλάκη στα δίχτυα του πάθους και κατέστη υβριστής μας! Δεν σεβάσθηκε ούτε τα πρεσβεία της χειροτονίας μας, ούτε την ηλικία μας, ούτε και την ταπεινήν εν τη Εκκλησία προσφοράν μας! Από την μακροσκελέστατη απάντησή του σταχυολογούμε δικές του λέξεις παραπικρασμού εναντίον μας, οι οποίες τον εκθέτουν:

         «Μια αήθης, αναίτια και απροσδόκητη επίθεση ......»

         «Γνωρίζω καλά ότι η επίθεση αυτή είναι σχεδιασμένη από καιρό....»

         «Δεν φανταζόμουνα ειλικρινά, ότι θα εόρταζε την επέτειο της εις πρεσβύτερον χειροτονίας του κάνοντας σπονδή στην Χρυσή Αυγή....»

         «Λίαν βραδυφλεγής η έκρηξή του και ολίγον προβοκατόρικη......»

         «Αλλ΄έρχεται ώρα εν η, πας ο αποκτείνας ημάς δόξη λατρείαν προσφέρειν τω Θεώ».......»

o          Σχόλιο: Ε! όχι δά, Σεβασμιώτατε! Δεν είμαστε και δολοφόνοι!  

         «Αν μπορείς μιαν αλήθεια που λές να την βλέπεις να γίνεται για ανόητους παγίδα».

o          Σχόλιο: Σας ευχαριστώ, Σεβασμιώτατε. Είμεθα λοιπόν και .....ανόητος!!!!

         «Θέλω να πώ στον σεβ. Καλαβρύτων....ότι .....Αριστερούληδες Ιεράρχες υπάρχουν στην κακότητα της καρδίας τους»!

o          Σχόλιο: Κι’ εμείς, Σεβασμιώτατε, θα θέλαμε να σημειώσουμε σε αντίθεση προς την κακότητα της καρδίας μας την καλωσύνη (;) της καρδίας Σας.....

         Το κορύφωμα της πτώσεως και της ψυχικής καταπτώσεως ενός οργισμένου Ιεράρχη φαίνεται στην παρακάτω διακήρυξη: «Δεν πρόκειται να υπερασπισθώ τον εαυτό μου απέναντι σε κανέναν ανεγκέφαλο».

o          Εδώ βάζουμε εμείς μερικά θαυμαστικά !!!!!!!!!! Παραπάνω μας είπε «ανόητο», τώρα μας ....αναβαθμίζει σε ανεγκέφαλο

Να, λοιπόν, ότι παρά την διακήρυξή Σας, Σεβασμιώτατε Αδελφέ, ότι δεν πρόκειται να ασχοληθήτε με κανένα ανεγκέφαλο, τελικά καί ασχολείσθε και μακρυγορείτε και υβρίζετε! Άρα ή ψεύδεσθε ή παραλογίζεσθε....Απαντάτε, δυστυχώς, σε κάποιον ανεγκέφαλο Αδελφό σας! Απαντάτε δε με περισσήν κακότητα! Γι’ αυτό ακριβώς και έχετε εκπέσει πλέον από την συνείδησή μας, έχετε απωλέσει το αναγκαίο για Ιεράρχη πνευματικό ύψος!

Επειδή, λοιπόν, τα “scripta manent”, δηλ. τα γραπτά μένουν  και είναι αδιάψευστοι μάρτυρες, εμείς αντί άλλης απαντήσεως   θα παραθέσουμε εδώ το επίμαχο κείμενο από το προσωπικό μας blog, όπως δημοσιεύθηκε στις  17 Ιουλίου 2013.

Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2013

ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣΤΡΟΦΟΥ ΙΕΡΑΡΧΟΥ

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΝ ΤΗΣ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!

__________Ο αγαπητός μας εν Χριστώ Αδελφός, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος τώρα τελευταία έχει πυκνώσει τις εμφανίσεις του στα ΜΜΕ, απ΄όπου ευκαίρως-ακαίρως προβάλλει τις αριστερόστροφες απόψεις του. Τις αναπτύσσει συνήθως με ένα υπεροπτικό μάλλον ύφος,  το οποίον  βέβαια, κατά την γνώμη μας,  δεν ταιριάζει σε Ορθόδοξο Ιεράρχη.

_________Ο βαθύς γνώστης της Θεολογικής γνώσεως καί λιπαρός μελετητής της Αγίας Γραφής, αδικημένος καταφώρως από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, κ. Νικόλαος Σωτηρόπουλος έχει διατυπώσει σοβαρές επιφυλάξεις ως πρός τήν ορθότητα μερικών απόψεων του Σεβ. Σισανίου κ. Παύλου.

__________Με γνώμονα την αναζήτηση της αληθείας και με την ελπίδα, ότι το κριτικό κείμενο του κ. Νικ. Σωτηροπούλου μπορεί να δώσει στον μνημονευθέντα Ιεράρχη μιά ευκαιρία αναθεωρήσεως μερικών εσφαλμένων αντιλήψεών του, με προσωπική μας πρωτοβουλία, μεταφέρουμε στον ιστότοπό μας το άρθρο αυτό με πάθος για την αλήθεια! Δεν ξεχνάμε το γεγονός, ότι ο Σεβ. Σισανίου κ. Παύλος με πολλή περιφρόνηση έχει εκφρασθή για το ταπεινό πρόσωπό μας! Ωμίλησε "για ακύρωση της πίστεώς μας"!!!! ΄Εμείς σήμερα εφαρμόζουμε το αρχαίο ρητό: "δίδου σοφώ αφορμήν και σοφώτερος έσται". Αγαπάμε  τον λόγιο και σεμνό Ιεράρχη, ό οποίος, μεθυσμένος από την "δόξα" των ΜΜΕ, τώρα τελευταία αστόχησε, αναπτύσσοντας τις απόψεις του. 

Αίγιον, 17 Ιουλίου 2013

Επέτειος της εις Πρεσβύτερον χειροτονίας μας + 17.07.1963

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

                Προκαλώ κάθε καλόπιστο αναγνώστη να αναγνώσει προσεκτικά το παραπάνω κείμενό μας και να απαντήσει στο ερώτημα: τα παραπάνω δικά μας λόγια δικαιολογούν την εναντίον μας έκρηξη του Σεβ. Σισανίου κ. Παύλου; Η διατύπωση «αριστερόστροφες απόψεις» συνιστά κρίσιν! Δεν αποτελεί ύβριν! Τα συμπεράσματα δικάσας.

2.                   Ας προσεγγίσουμε τώρα μίαν άλλην πτυχήν. Ο Σεβ. κ. Παύλος, αντιμετωπίζοντας τις απόψεις του κ. Νικ. Σωτηροπούλου, στρέφεται εναντίον μας! Αυτό όμως είναι και άδικο και παράλογο! Κατ αρχήν ο κ. Νικ. Σωτηρόπουλος είναι ένας εμβριθής Θεολόγος! Δεν είναι ένας από τους πολλούς αθεολόγητους θεολόγους ως ο υποσημειούμενος και πολλοί άλλοι ενδεχομένως. Ο λόγος του είναι θεμελιωμένος. Αντί λοιπόν ο Σεβασμιώτατος Σισανίου να προσπαθήσει να τον αντιμετωπίσει με τον δικό του πειστικό ανατρεπτικό λόγο, επιχειρεί να τον ταπεινώσει, αναφερόμενος σε εσωτερικά ζητήματα και διενέξεις της ιεραποστολικής Αδελφότητος στην οποία ο κ. Σωτηρὀπουλος είχε εντάξει κάποτε τον εαυτόν του! Ώ!, της μεγαλοκαρδίας Σας, Σεβασμιώτατε! δηλ. της μικροψυχίας Σας, ήθελα να γράψω! 

3.         Στις εναντίον μας επικρίσεις του ο Σεβ. Σισανίου κ. Παύλος μας κατηγορεί, μας υβρίζει και, ψευδόμενος,  μας συκοφαντεί! Ιδού η απόδειξη, τα λόγια του:

Ο Σεβ. Καλαβρύτων τον τελευταίο καιρό, και ιδιαιτέρως από το Συνέδριο «Εκκλησία και Αριστερά» με κατηγορεί για αριστερόστροφες απόψεις και ακόμη καθαρώτερα για αριστερό και μάλιστα με κόκκινη δική του υπογράμμιση. Στην αρχή με εξέπληξε, σήμερα πλέον δεν με εκπλήσσει και ιδιαίτερα μετά τον τρόπο πού μεταχειρίσθηκε τον Σεβ. Μητροπολίτη Μαρωνείας κ. Παντελεήμονα. Τον νέον αυτόν Ιεράρχη τον διέσυρε πανορθοδόξως μέσω της ιστοσελίδας του καιί τον κατήγγειλε στην Ιερά Σύνοδο, ότι στην εθιμοτυπική επίσκεψη του στον Μουφτή της Κομοτηνής του πρόσφερε ως δώρο ένα Κοράνιο. Ουδέν ψευδέστερον τούτου. Ο Μητροπολίτης Μαρωνείας πρόσφερε μόνον το αναμνηστικό της Ενθρονίσεως του. Έμεινε άφωνος ο νέος Μητροπολίτης από την αήθη αυτή επίθεση. Ο πνευματικός του πατέρας Μητροπολίτης Ξάνθης ενημέρωσε τον Σεβ. Καλαβρύτων διά το αναληθές της καταγγελίας, αλλά ούτος εσιώπησε. Δέν διόρθωσε το σφάλμα του, δεν διεκήρυξε το λάθος του, δεν ομολόγησε από την ιστοσελίδα του την πλάνη του, δέν απεκατέστησε τόν διασυρθέντα νέο Μητροπολίτη. Και προφανώς «εν καθαρώ τω μαρτυρίω της συνειδήσεως του» συνέχισε τήν Αρχιερατική του διακονία. Τί να περιμένω λοιπόν εγώ διά τον εαυτό μου πού τόλμησα και έθιξα τα όσια καί τα ιερά, δηλαδή τά ανόσια και τα ανίερα της Χρυσής Αυγής, αυτής της «γλυκειάς ελπίδας» του Μητροπολίτου Καλαβρύτων.

Να τώρα η αληθινή αλήθεια! Στην ανάρτηση της 23ης Απριλίου ε.έ. καταχωρίσθηκε αμέσως η ακόλουθος περικοπή:

Η ΕΙΔΗΣΗ ΔΙΑΨΕΥΔΕΤΑΙ!

___________Το βράδυ της Πέμπτης 18ης Απριλίου ε.έ. δεχθήκαμε μια τηλεφωνική κλήση από τον πολυ-αγαπητό μας Αδελφό Μητροπολίτη Ξάνθης κ. Παντελεήμονα, ο οποίος μας πληροφόρησε, ότι ο Μητροπολίτης Μαρωνείας ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΔΩΡΟ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙΟ στο Μουφτή της Κομοτηνής! Αντιθέτως ο Μουφτής προσέφερε το Κοράνιο ως δώρο στον νέο Μητροπολίτη κ. Παντελεήμονα και έτσι πρέπει να αναγνωσθή η σχετική φωτογραφία. 

__________Μετά χαράς αποδεχθήκαμε την διευκρίνηση αυτή και την παραθέτουμε προς ενημέρωση των αναγνωστών μας.

___________Πλήν όμως ο τρόπος της διορθώσεως-διαψεύσεως δεν μας ικανοποιεί, καθ' όσον προέρχεται από τρίτο πρόσωπο. Γι αυτό λοιπόν στον Σεβ. Ξάνθης απαντήσαμε, ότι αποδεχόμεθα την διευκρίνηση, αλλά παρά ταύτα δεν μπορούμε να αποσύρουμε την διαμαρτυρία μας προς την Ιερά Σύνοδο, ούτε και το κείμενο αυτής της αναρτήσεως στο Blog, αφού δεν υπάρχει κάποια γραπτή διάψευση από μέρους του θιγομένου Μητροπολίτου. Έτσι, δυστυχώς, είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε στην ανάρτηση του κειμένου μας, πολλώ μάλλον αφού η ουσία του θέματος υφίσταται. Υφίσταται, διότι υπεροχικά της Ορθοδόξου Εκκλησίας Πρόσωπα διέπραξαν αυτήν την ιεροσυλία. Η Εκκλησία της Ελλάδος οφείλει να τοποθετηθή επί του θιγομένου θέματος.    

+ Ο Κ & Αι. Αμβρόσιος

Συμπέρασμα: Τι έτι χρείαν έχομεν μαρτυρων;

       Σεβ. Σισανίου κ. Παύλε, ΔΕΝ ορθοτομείτε τον λόγον της αληθείας! Ψεύδεσθε και, ψευδόμενος, μας συκοφαντείτε! Κυριευμένος από εμπάθειαν δεν βλέπετε μπροστά Σας, ή μάλλον βλέπετε συνεχώς εφιάλτες! Προσέξτε λιγάκι!  Σας υπενθυμίζω την παροιμίαν: «Όποιος θέλει το καλό μου, με κάνει και κλαίω! Όποιος θέλει το κακό μου με κάνει και γελάω!»

4.         ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ.

           Ο Σεβ. Σισανίου στο κείμενό του αναφέρεται, ουχί άπαξ, σε κείμενα του ιερού Ευαγγελίου και υπερασπίζεται εαυτόν δια τον ευαγγελικόν του λόγον. Ισχυρίζεται, ότι «βρίσκεται στον καθαρό ευαγγελικό δρόμο»! Ομιλεί όμως επιλεκτικά και επιλέγει όσα αγιογραφικά χωρία τον συμφέρουν! Ανεβίβασε μάλιστα τον εαυτόν του σε Μάρτυρα της Ορθοδοξίας, επικαλεσθείς τό χωρίον «πάς ο αποκτείνας ημάς.....»!

    Ας μας επιτρέψει, λοιπόν, να του υπενθυμίσουμε και μερικά άλλα αγιογραφικά χωρία, τα οποία φαίνεται να παραθεωρεί και να παρακάμπτει! Ο Κύριος μας στους ανά τους αιώνες Μαθητές του συνέστησε: «Όστις σε ραπίσει επί την δεξιάν σιαγόνα, στρέψον αυτώ καί την άλλην» (Ματθ. Ε,39). Δεν είπε «υβρίστε τον, προπηλακίστε τον, ξεφτιλείστε τον»!

         Ο Κύριός μας επίσης είπε: «Μακάριοι εστέ, όταν ονειδίσωσιν υμάς οι άνθρωποι....και είπωσι παν πονηρόν ρήμα καθ’ υμών, ψευδόμενοι, ένεκεν εμού...» (Ματθ. ε΄, 11). Είχεν ο Σεβ. κ. Παύλος μια ευκαιρία να δοξασθή από τον Κύριο της δόξης και την έχασε!

           Ο Κύριός μας επίσης είπε: «Εγώ δε λέγω υμίν, αγαπάτε τους εχθρούς υμών, ευλογείτε τους καταρωμένους υμάς, καλώς ποιείτε τοις μισούσιν υμάς και προσεύχεσθε υπέρ των επηρεαζόντων υμάς και διωκόντων υμάς» (Ματθ.ε΄44). Ο Σεβ. Σισανίου ουδέποτε ανέγνωσε τα λόγια αυτά!

           Σεβασμιώτατε εν Χριστώ Αδελφέ,

            Είχετε μίαν ευκαιρίαν να επιδείξετε χριστιανικό ήθος, αλλά –φεύ- απωλέσατε το βραβείο. Εκ των πραγμάτων ανεδείχθητε «ανθρωπάκι»! Καιρός, λοιπόν, να ανασυγκροτηθείτε και να αποκτήσετε ύψος πνευματικόν! Ταπεινωθείτε ολίγον. Απαλλαγείτε από το σύνδρομο της Χρυσής Αυγής. Δείτε και τις στραβομάρες των αριστερών! Εδίωξαν την Ορθόδοξη πίστη, προπηλάκισαν τους κληρικούς της Ορθοδόξου Εκκλησίας, οδήγησαν στον μαρτυρικό θάνατο πιστούς ανθρώπους, ανέδειξαν Νεομάρτυρες.  Θυμηθείτε τον Άγιο Λουκά, τον ιατρό και Αρχιεπίσκοπο Κριμαίας. Η ζωή Του θα σας διδάξει. Εμείς δεν είμαστε υπερασπιστές της Χρυσής Αυγής!

        Αμφιβάλλετε; Ιδού η απόδειξη, οι Δηλώσεις μας: 

 .......Ένεκα της θέσεώς μου ως Επίσκοπος, δεν έχω το δικαίωμα να ανήκω σε κάποιο πολιτικό Κόμμα ολοκλήρου του πολιτικού φάσματος, ήτοι από την άκρα αριστερά έως και την άκρα δεξιά! Τούτο δε, διότι ο Επίσκοπος είναι πνευματικός  πατήρ όλων, ανεξαιρέτως όλων, και πρέπει να είναι  προσιτός σε όλους, γι’ αυτό δε αχρωμάτιστος και συνεπώς ακομμάτιστος! Πολλοί κατά καιρούς μας έβαλαν ετικέτες, εμείς όμως ουδέποτε προέβημεν σε συζητήσεις πολιτικού περιεχομένου, και μάλιστα κατά τη  διάρκεια προεκλογικών αναμετρήσεων».

    Και πάλιν έχουμε δηλώσει:

.........Δεν θα μεταβώ στα Εγκαίνια (ενν. των Γραφείων της Χ. Α.) και για ένα πρόσθετο λόγο. Διότι μερικές άστοχες ενέργειες Μελών της Χρυσής Αυγής δίδουν προς τα έξω την εντύπωση, ότι αποτελούν προέκταση του Χιτλερισμού. Σε άλλους πάλι δίδουν το δικαίωμα να τους κατηγορούν «ότι αποτελούν ένα θηρίο, που εκτρέφεται μέσα στα σπλάχνα της Ελλάδος», καθώς κάποιος άλλος Αρχιερεύς διατύπωσε χθες. Σε κάποιους άλλους επίσης δίδουν το δικαίωμα να τους κατηγορούν, ότι  δεν είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, αλλά Δωδεκαθεϊστές ή ο,τιδήποτε άλλο. Βεβαίως εμείς προσωπικά ούτε εγκρίνουμε, ούτε και αποδεχόμεθα όλα αυτά. Αλλά παρά ταύτα και οι παράγοντες της Χρυσής Αυγής πρέπει να προσέξουν. Αν θέλουν να βοηθήσουν την Ελλάδα μας, πρέπει να αφήσουν κατά μέρος τον ενθουσιασμό του νεοφώτιστου ή την μέθη από την εκλογική τους επιτυχία, πράγματα τα οποία τους οδηγούν σε λανθασμένες ενέργειες.......

            Λοιπόν, Σεβασμιώτατε, ας μάθετε να σέβεσθε τους Αδελφούς σας και να ειρηνεύετε. Με το σημείωμά μας αυτό βάζουμε τελεία και παύλα στην μεταξύ μας λεκτική αντιπαλότητα! Σας συγχωρώ από βάθους καρδίας. «Μαράν αθά» (Α΄Κορ.16,22)».

Εκ της  Ιεράς Μητροπόλεως         

***

Ο Σισανίου Παύλος απαντά στον Καλαβρύτων Αμβρόσιο

του Αντώνη Τριανταφύλλου

Απάντηση στην προσωπική επίθεση  που δέχθηκε στα μέσα Ιουλίου από τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιο έδωσε ο Μητροπολίτης Σισανίου Παύλος.

Σχεδόν ένα μήνα μετά την ανάρτηση στο προσωπικό ιστολόγιο του κ. Αμβροσίου, στην οποία ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων κατηγορούσε –μεταξύ άλλων- τον κ. Παύλο για «αριστερόστροφες απόψεις» σχολιάζοντας δηκτικά τις κατά καιρούς δημόσιες δηλώσεις του για την ξενοφοβία, τον ρατσισμό και το κόμμα της Χρυσής Αυγής, ενώ μέμφονταν και τις δημόσιες τοποθετήσεις του μέσω συνεντεύξεων και δηλώσεων στα ΜΜΕ, ο Μητροπολίτης Σισανίου καταθέτει τη δική του μαρτυρία λέγοντας με νόημα πως «όποιος ερμηνεύει δεξιόστροφα τον ευαγγελικό λόγο είναι λογικό όποιον βρίσκεται στον καθαρό ευαγγελικό δρόμο να τον θεωρεί Αριστερό».

Με καυστικό -αλλά και σε αρκετά σημεία έντονο- ύφος ο κ. Παύλος χαρακτηρίζει «αήθη, αναίτια και απροσδόκητη επίθεση», τις δηλώσεις του κ. Αμβροσίου και το άρθρο του κ. Ν.Σωτηρόπουλου. Εξομολογείται δημοσίως πως: «Δεν υπήρξα ποτέ αριστερός, όπως δεν υπήρξα και ποτέ δεξιός», ενώ απευθυνόμενος προσωπικά στον κ. Αμβρόσιο και απαντώντας στα λεγόμενά του περί «αριστερών απόψεων» ο Μητροπολίτης Σισανίου υποστηρίζει ότι «θέλω ακόμη να πώ στον σεβ. Καλαβρύτων και στις συνακολουθούσες αυτώ φυλλάδες ότι στην Ιεραρχία δεν υπάρχουν αριστερούληδες. Αριστερούληδες Ιεράρχες υπάρχουν στην κακότητα της καρδιάς τους. Υπάρχουν όμως δεξιούληδες που δεν τους φθάνει ο λόγος της Εκκλησίας και φρονούν ότι χρειάζεται εθνικοθρησκευτική υποστήριξη».

Εκφράζει τη λύπη του για το περιεχόμενο της ανάρτησης του κ. Αμβρόσιου λέγοντας χαρακτηριστικά: «Λυμάμαι ειλικρινά γιατί ένας Επίσκοπος και ένας θεολόγος έγιναν, και μάλιστα σχεδιασμένα, οι βραχίονες της Χρυσής Αυγής στην επίθεσή τους εναντίον ενός Επισκόπου, που αγωνίζεται να ορθοτομεί τον καθαρό ευαγγελικό λόγο, αναίτια και απροσδόκητα σε μια προσπάθεια να μην ακούγεται  ο λόγος του γιατί ενοχλεί την Χρυσή Αυγή».

Ο κ. Παύλος, μάλιστα εξηγεί και τον λόγο που τον ώθησε να απαντήσει, χωρίς όμως να έχει διάθεση διαλόγου με τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και τον Ν.Σωτηρόπουλο. Συγκεκριμένα αναφέρει πως: «ο λόγος για τον οπoίο απαντώ στην αήθη επίθεση τους είναι γιατί συμβαίνει κάτι το πρωτοφανές. Γιατί την επίθεσή τους δεν την κάνουν από πλευράς της Εκκλησίας, αλλά από την πλευρά της Χρυσής Αυγής. Αυτήν υπερασπίζονται και όχι την Εκκλησία και αυτό είναι το φοβερό. Δεν πρόκειται να ανοίξω διάλογο μαζί τους. Έχω σημαντικότερα προβλήματα να αντιμετωπίσω. Και δεν πρόκειται να υπερασπισθώ τον εαυτό μου απένταντι σε κανέναν ανεγκέφαλο».

Πηγή: http://www.amen.gr/article15099   

Ακολουθεί η απάντηση του Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης Παύλου στον Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιο:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΗΘΗ ΕΠΙΘΕΣΗ

Μιά ἀήθης, ἀναίτια καί ἀπροσδόκητη ἐπίθεση εἶδε τό φῶς τῆς δημοσιότητος τόν περασμένο μήνα. Ἐπιστρέφοτας ἀπό τήν πανήγυρη τῆς Ἁγίας Μαρίνας στήν ἱστορική κωμόπολη τοῦ Τσοτυλίου καί ἀνοίγοντας τό διαδίκτυο εἶδα ξαφνικά τήν φωτογραφία μου δίπλα στόν Σεβ. Καλαβρύτων μέ τίτλο τήν δήλωσή του «τό ὕφος τοῦ Μητροπολίτη Σιατίστης δέν ταιριάζει σέ Ὀρθόδοξο Ἱεράρχη». Ἀναφερόμενος δέ στό πρόσωπό μου λέγει: «τώρα τελευταῖα ἔχει πυκνώσει τίς ἐμφανίσεις του στά ΜΜΕ ἀπ’ ὅπου εὐκαίρως ἀκαίρως προβάλλει τίς ἀριστερόστροφες ἀπόψεις του».

Γνωρίζω καλά ὅτι ἡ ἐπίθεση αὐτή εἶναι σχεδιασμένη ἀπό καιρό. Φίλος του Ἱεράρχης καί μάλιστα σέ ἱερή ὥρα μοῦ εἶπε: «ἀπό τόν Καλαβρύτων θά τήν βρεῖς» Τώρα καταλαβαίνω τήν σημασία τῶν λόγων ἐκείνων πού ταυτόχρονα φανερώνουν τόν σχεδιασμό τῆς ὑπόθεσης.

Δέν φανταζόμουνα εἰλικρινά ὅτι θά ἑόρταζε τήν ἐπέτειο τῆς εἰς πρεσβύτερον χειροτονίας του κάνοντας σπονδή στήν Χρυσή Αὐγή μέ τήν ἐπίθεσή του στό πρόσωπό μου, γιατί ἐπί τῆς οὐσίας περί αὐτοῦ πρόκειται. Ἄν δέν μέ ἀπατᾶ ἡ μνήμη μου στά ΜΜΕ εἶχα καί τότε καί ἔχω κάτι μῆνες νά ἐμφανιστῶ καί αὐτό εἶναι ἐπιλογή μου, γιατί προσκλήσεις δέχθηκα. Νομίζω ὅτι εἶναι πρίν ἀπό τό Πάσχα, ἐάν καί αὐτό δέν ἔχει τελικά τόση σημασία. Λίαν λοιπόν βραδυφλεγής ἡ ἔκρηξή του, ἐκτός τόπου καί χρόνου, ἀλλά καί ὀλίγον προβοκατόρικη, γιατί μᾶλλον μέ τήν ἐπίθεσή του θέλησε νά μέ σπρώξει νά ξαναβγῶ. Παρόλο πού δέχθηκα πολλές πιέσεις καί μάλιστα μέ ἀφορμή τήν ἐπίθεσή του αὐτή παρέμεινα σιωπηλός γιατί εἶχα πολύ σοβαρότερα πράγματα νά κάνω. Ἤμουν σέ Κατασκήνωση καί θεώρησα ὅτι τό ἔργο αὐτό καθώς καί ὁ ἀρχόμενος Αὔγουστος μέ τίς ἱερές παρακλήσεις ἦταν πολύ πιό σημαντικά.

Σκέφθηκα πάρα πολύ ἄν θά ἔπρεπε νά ἀπαντήσω. Καί ἐάν ἡ ἐπίθεση αὐτή ἀφοροῦσε ἐμένα προσωπικά δέν θά ἀπαντοῦσα οὔτε τώρα. Ἔμαθα πολύ νωρίς νά μήν φοβᾶμαι τήν ἀμφισβήτηση. Ἀντίθετα τήν θεωρῶ τεκμήριο τῆς ἐλευθερίας «ἧ ὁ Χριστός ἐμέ ἐλευθέρωσε». Πολλοί ἐπιχειροῦν νά ἐλέγξουν τήν ἐκκλησιαστική μας ζωή, ἄλλοτε μέ τόν φόβο, ἄλλοτε μέ τήν ἀπειλή τοῦ διασυρμοῦ καί τά τοιαῦτα. Εἶναι ὅλοι ἐκεῖνοι τούς ὁποίους ἀφορᾶ τό γραφικό λόγιο: «Ἀλλ’ἔρχεται ὥρα ἐν ᾖ, πᾶς ὁ ἀποκτείνας ἡμᾶς δόξη λατρείαν προσφέρειν τῷ Θεῷ».

Εἶχα ὅμως καί τήν μεγάλη εὐκαιρία στό βιβλίο τῆς Γ Λυκείου τῆς χρονιᾶς πού τελείωσα τό Λύκειο νά περιέχεται τό ποίημα τοῦ Κίπλιν τό γνωστό «Ἄν». Μοῦ ἐντυπώθηκαν τρεῖς στροφές:

«Ἄν μπορεῖς νά κρατιέσαι νηφάλιος σάν ὅλοι τριγύρω τά ἔχουν χαμένα καί φταίχτη σέ κράζουν γιά τοῦτο.

Ἄν μπορεῖς μιάν ἀλήθεια πού λές νά τήν βλέπεις νά γίνεται γιά ἀνόητους παγίδα.

Ἄν μπορεῖς νά συναντήσεις στό διάβα σου τόν ἔπαινο καί τήν καταφρόνια καί νά φερθεῖς σ’’αὐτούς τούς δυό κατεργάρους ὁλοῒδια… τότε πιά ἔγινες ἄνδρας παιδί μου (λέει ὁ Κίπλιν)  τότε ἔγινες ἐλεύθερος ἀδελφέ μου, λέγω ἐγώ σήμερα.

Ὅλα αὐτά λοιπόν ἔχουν ἐμπεδωθεῖ καλά μέσα μου καί ἔτσι ἔμαθα ἀπό πολύ νωρίς νά χορεύω στό δικό μου ρυθμό, στό ρυθμό τῆς πίστης μου, στό ρυθμό τῆς εὐθύνης μου ὡς Ὀρθοδόξου Ἱεράρχου καί ὄχι στό ρυθμό τῶν ἐθνικοθρησκευτικῶν παραγγελμάτων κανενός.  Αὐτή τήν φορά ὅμως ὁ Σεβασμιώτατος ἔχει καί  ἀριστεροδέξιο ψάλτη τόν κ. Σωτηρόπουλο καί θέλω καί σέ αὐτό τό σημεῖο νά ἐπισημάνω κάτι.

Φαίνεται ὅτι ὁ τελευταῖος τακτοποίησε ὅλα τά τοῦ οἴκου του, τήν ἐκκρεμότητά του ἀπέναντι στήν Ἐκκλησία, ἡ ὁποία τόν ἔχει ἀφορίσει, τό κατάντημα τῆς ὀργανώσεως στήν ὁποία ἀνῆκε, ὅπου πλέον οἱ πρώην «ἐν Χριστῷ ἀδελφοί» λύνουν τίς διαφορές τους στά δικαστήρια καί ὄχι διά τοῦ Εὐαγγελίου. Δέν κατάλαβε, καίτοι Θεολόγος, ὅτι ὅλα αὐτά τά καμώματα εἶναι ἔργα χειρῶν ἀνθρώπων καί γι’αὐτό διελύθησαν καί βρῆκε στάδιο δόξης λαμπρόν νά κατατροπώσει τόν ἐχθρό τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Πατρίδος, ὄχι βέβαια τόν παγανισμό τῆς Χ.Α., αὐτόν τόν ὑπερασπίζεται μέ πάθος καί πολλή ὑποκρισία, ἀλλά τόν Μητροπολίτη Σιατίστης. Τί νά κάνουμε, ὁ καθένας δίνει ὅ,τι ἔχει.

Ὁ Σεβ. Καλαβρύτων τόν τελευταῖο καιρό, καί ἰδιαιτέρως ἀπό τό Συνέδριο «Ἐκκλησία καί Ἀριστερά» μέ κατηγορεῖ γιά ἀριστερόστροφες ἀπόψεις καί ἀκόμη καθαρώτερα γιά ἀριστερό καί μάλιστα μέ κόκκινη δική του ὑπογράμμιση. Στήν ἀρχή μέ ἐξέπληξε, σήμερα πλέον δέν μέ ἐκπλήσσει καί ἰδιαίτερα μετά τόν τρόπο πού μεταχειρίσθηκε τόν Σεβ. Μητροπολίτη Μαρωνείας κ. Παντελεήμονα. Τόν νέον αὐτόν Ἱεράρχη τόν διέσυρε πανορθοδόξως μέσω τῆς ἱστοσελίδας του καί τόν κατήγγειλε στή Ἱερά Σύνοδο, ὅτι στήν ἐθιμοτυπική ἐπίσκεψη του στόν Μουφτῆ τῆς Κομοτηνῆς τοῦ πρόσφερε ὡς δῶρο ἕνα Κοράνιο. Οὐδέν ψευδέστερον τούτου. Ὁ Μητροπολίτης Μαρωνείας πρόσφερε μόνον τό ἀναμνηστικό τῆς Ἐνθρονίσεως του. Ἔμεινε ἄφωνος ὁ νέος Μητροπολίτης ἀπό τήν ἀήθη αὐτή ἐπίθεση. Ὁ πνευματικός του πατέρας Μητροπολίτης Ξάνθης ἐνημέρωσε τόν Σεβ. Καλαβρύτων διά τό ἀναληθές τῆς καταγγελίας, ἀλλά οὗτος ἐσιώπησε. Δέν διόρθωσε τό σφάλμα του, δέν διεκήρυξε τό λάθος του, δέν ὁμολόγησε ἀπό τήν ἱστοσελίδα του τήν πλάνη του, δέν ἀπεκατέστησε τόν διασυρθέντα νέο Μητροπολίτη. Καί προφανῶς «ἐν καθαρῷ τῷ μαρτυρίῳ τῆς συνειδήσεως του» συνέχισε τήν Ἀρχιερατική του διακονία. Τί νά περιμένω λοιπόν ἐγώ διά τόν ἑαυτό μου πού τόλμησα καί ἔθιξα τά ὅσια καί τά ἱερά, δηλαδή τά ἀνόσια καί τά ἀνίερα τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς, αὐτῆς τῆς «γλυκειᾶς ἐλπίδας» τοῦ Μητροπολίτου Καλαβρύτων.

Ἄς ξεκαθαρίσουμε λοιπόν μερικά πράγματα:

Δέν ὑπῆρξα ποτέ ἀριστερός, ὅπως δέν ὑπῆρξα καί ποτέ δεξιός. Ἔνοιωσα ἀπό πολύ νωρίς ὅτι ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καί ἡ ἱερωσύνη μου μέ κάλυπταν ΑΠΟΛΥΤΩΣ. Εὐγνωμονῶ τόν Θεό καί τόν Μακαριστό Μητροπολίτη Χαλκίδος κυρό ΝΙΚΟΛΑΟ πού  μοῦ ἔδωσε τήν εὐλογία νά διακονήσω τήν Ἐκκλησία ἐπί 25 χρόνια στό Μαντούδι τῆς Εὔβοιας, τήν μεγάλη ἐργατούπολη τότε. Ἀπέκτησα μιά πολύτιμη ἐμπειρία. Ἀπό τότε, πρίν ἀπό 40 χρόνια περίπου διεκήρυξα ὅτι τό Κεφάλαιο καί ὁ Μαρξισμός ἦταν ὄψεις ἑνός καί τοῦ αὐτοῦ νομίσματος, τῆς ἐξουσίας καί τῆς ἐκμετάλλευσης τῶν πολλῶν ἀπό τούς λίγους. Ἡ Ἀριστερά πρόσφερε τό ἰδεολογικό θεμέλιο, τήν ἄρνηση τῆς θεοείδιας τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου, μετατρέποντας τόν ἄνθρωπο σέ ὡραῖο ζῶο τό ὁποῖο χρειαζόταν περισσότερο σανό, καί τό Κεφάλαιο ἐφάρμοζε τήν θεωρία τῆς Ἀριστερᾶς στήν πράξη ἀντιμετωπίζοντας καί ἐκμεταλλευόμενο τόν ἄνθρωπο σάν ζῶο. Σάν χειριστή, σάν μπαζαδόρο, σάν ἐργάτη, ἀλλά ὄχι σάν ἄνθρωπο. Τά ἔλεγα ὅλα αὐτά πρίν 40 περίπου χρόνια, πρῶτον γιατί τά ἔβλεπα καί δεύτερον ἱστάμενος ἐπί τοῦ ἐδάφους τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ λόγος τῆς Ἐκκλησίας εἶναι πέρα ἀπό κάθε ἀνθρώπινη ἰδεολογία, ἀντιμετωπίζει μέ πληρότητα ὅλα τά ἀνθρώπινα θέματα. Καλύπτει τήν ἀνθρώπινη ἀξιοπρέπεια. Δέν χρειάζεται δεκανίκια. Ὁ λόγος τῆς Ἐκκλησίας ἐπειδή εἶναι θεολογικός, εἶναι βαθύτατα πολιτικός καί γι’αὐτόκαλύπτει καί ἑρμηνεύει τή ζωή. Μέ βάση αὐτό τό λόγο ἄσκησα τότε σκληρή κριτική καί πρός τίς δύο πλευρές. Κάποιοι βέβαια τότε μεριμνοῦσαν καί τύρβαζαν γιά ἄλλα. Ἔγραψα μάλιστα τότε πέντε ἄρθρα μέ θέμα «Ἐκκλησία καί Πολιτική» τά ὁποῖα θά ἐπαναδημοσιεύσω γιά νά διαπιστώσουν μερικοί ἀπό πόσο παλιά εἶχα πεῑ αὐτά πού μέ ρωτοῦν σάν σύγχρονοι Ἱεροεξεταστές γιατί δέν τά λέω.

Ἀπό τότε μέχρι σήμερα δέν ἔχω ἀλλάξει. Τό ὅτι σήμερα εἶμαι Ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας εἶναι μιά πραγματικότητα πού μέ κάνει νά νιώθω ἀπόλυτη πληρότητα καί δέν χρειάζομαι δεκανίκια δεξιά ἤ ἀριστερά. Θέλω ἀκόμη νά πῶ στόν σεβ. Καλαβρύτων καί στίς συνακολουθοῦσες αὐτῷ φυλλάδες ὅτι στήν Ἱεραρχία δέν ὑπάρχουν ἀριστερούληδες. Ἀριστερούληδες Ἱεράρχες ὑπάρχουν στήν κακότητα τῆς καρδίας τους. ‘Υπάρχουν ὅμως δεξιούληδες πού δέν τούς φθάνει ὁ λόγος τῆς Ἐκκλησίας καί φρονοῦν ὅτι χρειάζεται ἐθνικοθρησκευτκή ὑποστήριξη. Τό νά διαλέγομαι καί μέ ἀριστερούς εἶναι ποιμαντική μου ὑποχρέωση, τό νά μή διαλέγομαι μέ κάποιους γιατί εἶναι ἀριστεροί, αὐτό σημαίνει ὅτι δέν εἶμαι Ἱεράρχης, ἀλλά κομματάρχης καί ἀντί νά θέτω τόν ἑαυτό μου στήν διακονία τῆς σωτηρίας τῶν ἀδελφῶν μου τόν κάνω κομματάρχη μιᾶς ἰδεολογίας. Ἄν λοιπόν πιστεύετε ὅτι μόνο οἱ ἀριστεροί εἶναι οἱ κακοί, τότε θά σᾶς θυμίσω ὅτι ὁ Χριστός μοῦ εἶπε, ὅτι δέν ἦλθε νά καλέσει τούς δικαίους, ἀλλά τούς ἁμαρτωλούς σέ μετάνοια. Εὐχαριστῶ δέ «τῷ Θεῷ μου» διότι μέ τήν ταπεινή μου διακονία εἰς τό Μαντούδι, ἀλλά καί ἀλλαχοῦ πολλοί, τούς ὁποίους ἐμεῖς μέ τά καμώματα μας τούς εἴχαμε διώξει ἀπό τήν Ἐκκλησία, ξαναβρῆκαν τό δρόμο τους.

Ὅποιος ἑρμηνεύει δεξιόστροφα τόν εὐαγγελικό λόγο εἶναι λογικό ὅποιον βρίσκεται στόν καθαρό εὐαγγελικό δρόμο νά τόν θεωρεῖ Ἀριστερό.

Ὅλα μου τά ἐπιχειρήματα καί οἱ ὅποιες τοποθετήσεις μου στηρίζονται στό Εὐαγγέλιο καί μόνο. Τό λέει ὅμως ἡ Γραφή καί τό νιώθω μέσα μου ὅλη αὐτήν τελευταία περίοδο. «Ἀλλ’ἔρχεται ὥρα ἵνα πᾶς ὁ ἀποκτείνας ἡμᾶς δόξῃ λατρείαν προσφέρειν τῷ Θεῷ».

«Τό ὕφος τοῦ Μητροπολίτου Σιατίστης δέν ταιριάζει σέ Ὀρθόδοξο Ἱεράρχη» σχολιάζει ὁ Σεβ. Καλαβρύτων. Δέν προσπάθησα ποτέ νά ἔχω κάποιο «ὕφος», προσπάθησα πάντα νά εἶμαι ἁπλός, εὐθύς καί κατανοητός. Θά ἀφήσω ἕναν ἄνθρωπο πού ἀπό παιδί ἀγωνίζεται νά ζήσει στήν Ἐκκλησία νά μιλήσει. Στό μήνυμα του μοῦ ἔγραφε: «Σᾶς εὐχαριστοῦμε, Σεβασμιώτατε, γιά τόν ἀπόλυτα καθαρό σας λόγο». Τέτοια μηνύματα πῆρα πολλά μέ ἀνάλογο περιεχόμενο καί μέ ἐπιμονή «στόν καθαρό λόγο». Δέν ταιριάζει λοιπόν σέ Ὀρθόδοξο Ἱεράρχη ὁ καθαρός λόγος; Ποιός ταιριάζει; αὐτός πού λέει καί στό σκύλο καλησπέρα καί στήν γάτα bonsoir; Ταιριάζει ὁ λόγος τοῦ κ. Σωτηρόπουλου πού δέν εἶναι εὐχαριστημένος μέ κανένα κόμμα, ἀλλά ὑμνεῖ τήν Χ.Α.; Δέν καταλάβατε ὅτι οἱ δικοί μας άνθρωποι μᾶς γύρισαν τήν πλάτη ἐξ αἰτίας τῆς διγλωσσίας μας; Ποιό εἶναι ἄραγε τό κριτήριο τοῦ Μητροπολίτου Καλαβρύτων γιά τήν ποιότητα τοῦ ὀρθοδόξου ὕφους γιά ἕνα Ἱεράρχη;

Ἄς ἔλθω ὅμως γιά λίγο καί στό κείνεμο τοῦ κ. Σωτηρόπουλου. Ἕνας τίτλος πού θά ταίριαζε σέ αὐτό τό κείνεμο θά ἦταν: «Ἀπόπειρα θεολογικῆς κάλυψης τοῦ Παγανισμοῦ τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς» γιατί αὐτό στήν οὐσία κάνει ἐπιχειρώντας μέ ἕνα δικανισμό καί ἕνα σχολαστικισμό νά δικαιώσει τήν Χ.Α καί νά ἀκυρώσι τόν δικό μου λόγο.

 

«Γράφει λίαν ὑποκριτικά καί φαρισαϊκά ὁ κ. Σωτηρόπουλος:

«Δέν θά ἀναλάβωμε τήν ὑπεράσπιση τῆς Χ.Α». Μᾶς πείσατε σίγουρα!!! καί παρακάτω: «Κανένα πολιτικό κόμμα δέν μᾶς ἐνθουσιάζει, διότι κανένα δέν εἶναι χριστιανικό. Ἄν θέλει τό Κόμμα τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς νά βοηθήσει στήν ἀνέλκυση τῆς Ἑλλάδος ἀπό τόν πυθμένα τοῦ ὠκεανοῦ… ὀφείλει νά διορθώσει μερικές ἀντιλήψεις  καί ὡρισμένα σφάλματα. Τότε ὅπως εἶπεν ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Ἀμβρόσιος, Ἱεράρχης δυναμικός, ἡ Χρυσή Αὐγή θά εἶναι μιά ἐλπίδα γιά τό ἔθνος μας» Βλέπετε ὁ παγανισμός, ὁ ρατσισμός καί ὁ Ναζισμός εἶναι ἁπλές ἀντιλήψεις, κατά τόν κ. Σωτηρόπουλο καί ὄχι ἀνεπίτρεπτες ἐκδοχές!!!

Κατά τά ἄλλα δέν θά ἀναλάβει τήν ὑπεράσπιση τῆς Χ.Α.! Θά τρελαθοῦμε στό τέλος. Τόση ὑποκρισία, τόσος ποταπός φαρισαϊσμός, τέτοιος κουτοπόνηρος λόγος εἶναι χριστιανικός ἤ στοιχειωδῶς ἀντικειμενικός; Ἕνα «οὐαί ὑμῖν» θά ἦταν τό πιό κατάλληλο σχόλιο γιά τήν περίπτωση!!! Ὥστε περιμένει ἕνας Ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας καί ἕνας «βαθύς γνώστης τῆς θεολογικῆς γνώσεως» τήν σωτηρία τῆς Ὀρθοδόξου Ἑλλάδος ἀπό τόν Παγανισμό ( γιά νά ἀφήσω λίγο ἔξω τό Ναζισμό); Βελτιώσεις πρέπει νά κάνουν οἱ τῆς Χ.Α  ἤ νά ἀνατρέψουν τελείως τό σαθρό οἰκοδόμημά τους; Ἐπιδέχεται βελτιώσεις ὁ Παγανισμός; Μπορεῖ ὁ Παγανισμός νά εἶναι «ἡ γλυκειά ἐλπίδα» τῆς Ὀρθοδόξου Ἑλλάδος; Ἔχετε διαβάσει τά κείμενα τῆς Χ.Α; Ποτέ δέν ἀρνήθηκαν τήν ταυτότητα τους. Ἔχετε διαβάσει ὅσα ἐσχάτως καί πρός τιμήν καί ἔπαινον του ἔχει ἀποκαλύψει ὁ Σεβ. Πειραιῶς γιά τήν ταυτότητα τῆς Χ.Α.. Σέ δικό τους κείμενο παραδέχθηκαν ὅτι ἀνέβηκαν στό βουνό γιά νά λατρεύσουν τόν Θεό-Ἥλιο καί ὑπερασπίσθηκαν τήν πράξη τους. Θά στείλετε καί τά δικά σας παιδιά νά κάνουν τό ἴδιο; Γιά ποιά βελτίωση λοιπόν μιλᾶτε;

Πρίν ἀκόμη ἡ Χ.Α μετεξελιχθεῖ σέ κόμμα σέ μία ἀπό τίς Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις εἶχε ἀναφερθεῖ καί ἐξηγηθεῖ ἡ Παγανιστική ταυτότητα τῆς Χ.Α. Ἡ δική μου ἀντίδραση ἦταν σαφής γιά ὅσους ξέρουν καί διαβάζουν. «Δέν μπορεῖ μιά παγανιστική ὀργάνωση ἤ σήμερα κόμμα νά θεωρηθεῖ ὡς προστάτης τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Ἐκκλησίας. Σέ μιά τέτοια προοπτική θά λειτουργήσει ὡς δούρειος ἵππος γιά τήν Ἐκκλησία» Εἶναι λοιπόν λάθος μιά τέτοια τοποθέτηση; Εἶναι ἀριστερόστροφη μιά τέτοια τοποθέτηση; Συμφωνεῖτε ἐσεῖς σ’αὐτό πού ζητᾶ ἡ Χ.Α γιά νά δώση τόπο στήν Ἐκκλησία, δηλαδή τό νά γίνει ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος μιά «’Εθνική Ἐκκλησία»; Στό ὄνομα λοιπόν τῆς σωτηρίας τῆς Πατρίδος δίδετε ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καί στηρίζετε τό παγανιστικό μόρφωμα τῆς Χ.Α; Σέ τέτοια δυστυχῶς συμπεράσματα ὁδηγεῖ ἡ δεξιόστροφη ἑρμηνεία τοῦ Εὐαγγελίου.

Μέ ἐρωτᾶ ὁ κ. Σωτηρόπουλος: «γιατί τό μένος γιά τήν Χρυσή Αὐγή καί ὄχι τά ἄλλα κόμματα καί μάλιστα τήν ἄκρα ἀριστερά;» καί φανερώνει τά κρύφια τῆς καρδίας του. Εἶναι ἀφελής ἤ κουτοπόνηρος θέτοντας τέτοια ἐρωτήματα;

α. Γιατί ἡ Χ.Α. εἶναι παγανιστική, ἐμφανίστηκε τώρα, ἔχει, σύμφωνα μέ τά δικά της κείμενα, σάν στόχο της «τήν ἀποκατάσταση τῆς ἀρχαίας θεοσέβειας» καί γι’αὐτό τώρα θά τήν ἀντιμετωπίσουμε.

β. Γιατί ἡ Χ.Α ἐνῶ εἶναι παγανιστική καί ὄνειρο της ἔχει τήν ἐπαναφορά τῆς «ἀρχαίας θεοσέβειας» ἐπιχειρεῖ νά λειτουργήσει ὡς «δούρειος ἵππος» ἐντός τῆς Ἐκκλησίας.

γ. Γιατί, γιά τήν παλαιότερη καί τή νεώτερη Ἀριστερά ἔχω καί παλαιότερα καί πρόσφατα μιλήσει μέ λόγο ὅμως Θεολογικό καί ἐκκλησιαστικό πού εἶναι πιό καταλυτικός καί ὄχι μέ λόγο ἐμφυλιοπολεμικό σάν καί τόν δικό σας.

δ. Γιατί πάρα πολλοί άνθρωποι πού σήμερα ἀνήκουν στήν Ἀριστερά, πολλούς ἀπό τούς ὁποίους ἔχετε ἐσεῖς στείλει ἐκεῖ μέ τά καμώματα σας, δέν ἔχουν καμμία σχέση μέ αὐτούς πού ἔκαναν τά ἐγκλήματα καί εἶναι ἀνήθικο νά τούς χρεώνετε μέ πράξεις πού δέν εὐθύνονται καί πού τίς ἀποδοκιμάζουν. Γιατί τά ἐγκλήματα τά κάνουν οἱ ἄνθρωποι καί τέτοια ἐγκλήματα τότε δέν ἔκαναν μόνον οἱ ἀριστεροί.

ε. Γιατί γιά τήν ὁμοφυλοφιλία μίλησα καθαρά καί εὐθέως σέ τηλεοπτικό ἐρώτημα καί κανείς δέν εἶχε νά μοῦ ἀντιλέξει καί σέ πολλά νεανικά ἀκροατήρια, ἀλλά δέν εἶχα ἀντιληφθεῖ ὅτι ἐπιδιώκετε νά γίνετε «νονός» τῆς ἐκκλησιαστικῆς μου διακονίας γιά νά σᾶς ἐνημερώνω!

στ. Μέ ἐρωτᾶ ὁ κ. Σωτηρόπουλος μέ περισσή ὑποκρισία: «γιατί ὁ Ἅγιος Σισανίου προτοῦ ἐλέγξει τήν Χ.Α δέν πλησίασε στελέχη της καί δέν τά διαφώτισε καί δέν τά συνεβούλευσε ὡς πνευματικός πατέρας νά διορθώσουν ὡρισμένα πράγματα»; Δύο εἶναι οἱ ἀπαντήσεις μου:

Ἡ πρώτη, ἄφησα τό ἔργο αὐτό σέ σᾶς κ. θεολόγε πού ἔχετε ἰδεολογικές συγκλίσεις μαζί τους. Ἡ δεύτερη: «Οὐαί ὑμῖν γραμματεῖς καί φαρισαῖοι ὑποκριταί!»

ζ. Ὅσον ἀφορᾶ τόν Παναγιώτατο Οἰκουμενικό Πατριάρχη, ὡς ἐκτός Ἐκκλησίας εὑρισκόμενος, εἶσθε τό πλέον ἀκατάλληλο πρόσωπο γιά νά δίνετε ὁδηγίες.

Δυό λόγια ὅμως ἀκόμη ὅσον ἀφορᾶ τά ὑποτιθέμενα λάθη μου καί δέν θά εἶχα ἀντίρρηση ἄν ἦταν λάθη, νά δεχθῶ τή διόρθωση τους.

Χαρακτηρίζετε τήν τοποθέτηση μου ὅτι «ὁ Θεός εἶναι δομικό στοιχεῖο τοῦ ἀνθρώπου» ὡς λάθος καί στή συνέχεια ἐπιβεβαιώνεται τήν ὀρθότητά της μέ ὅσα γράφετε γιά τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου, γιατί αὐτό ἐννοῶ. Τήν ψυχή ἐννοῶ «δομικό» στοιχεῖο. Νά χρησιμοποιήσω τόν σκληρό εὐαγγελικό λόγο: «μωροί καί τυφλοί πού δϊυλίζετε τόν κώνωπα τῆς λεκτικῆς ἔκφρασης  καί καταπίνετε τήν κάμηλο τοῦ Παγανισμοῦ τῆς Χ.Α.; Ἔπρεπε ὅμως νά βρεῖτε ἐπιχείρημα τή λέξη  γιά νά πλήξετε τόν Σιατίστης, πού εἶναι τόσο δριμύς ἐναντίον τῆς Χ.Α.

Τό ἴδιο ἰσχύει καί γιά τό περί ἁμαρτίας. Ἡ ἁμαρτία ὡς ὀντολογική ἀποτυχία τοῦ ἀνθρώπου πού ὀφείλεται στήν ἄρνηση τοῦ Θείου θελήματος περιέχει τήν ἠθική παράβαση καί τήν ξεπερνάει.

Ναί κ. θεολόγε, ἡ ἀγάπη εἶναι τό μοναδικό κριτήριο, ἔτσι λέγει τό Εὐαγγέλιο, γιατί ὁ Θεός εἶναι Ἀγάπη καί γιατί δέν μπορεῖς νά εἶσαι ἤ νά γίνεσαι ἤ νά ἔχεις ἀγάπη ἄν δέν ἔχεις αὐτά πού ἐσεῖς γράφετε.

Ὁ Θεός ἐποίησε ἐξ ἑνός αἵματος πᾶν γένος ἀνθρώπων. Λυπᾶμαι πού δέν ξεχωρίσατε τήν διαφορά τῆς «φυλετικῆς ὑπεροχῆς» ἀπό τήν ἔννοια τοῦ περιουσίου λαοῦ καί δέν εἴδατε ἀκόμη πόσο ἀποδοκιμάσθηκε ὁ περιούσιος αὐτός λαός ἀφοῦ πρῶτα σταύρωσε τόν Μεσσία καί εὐεργέτη του.

Τό μεταναστευτικό πρόβλημα εἶναι ἄλλη ὑπόθεση καί ἀφορᾶ τήν Πολιτεία καί ὁ ἄνθρωπος μετανάστης εἶναι ἄλλο καί ἀφορᾶ καί τήν Ἐκκλησία. Ἐγώ κ. θεολόγε ὅταν βλέπω ἕνα μετανάστη πού μοῦ κτυπάει τό τζάμι στό αὐτοκίνητο προβληματίζομαι μήπως, πίσω ἀπό τό πρόσωπο πού βλέπω, ὑπάρχει κάποιος κρυμμένος Χριστός καί πάντα κάτι τοῦ δίνω καί προσπαθῶ τό καλύτερο. Ἴσως εἶμαι ἀφελής. Ἔτσι ἔμαθα ὅμως ἀπό μικρό παιδί, δίπλα στόν Μακαριστό Μητροπολίτη Χαλκίδος κυρό Γρηγόριο πού ἀδιακρίτως ἔδιδε σέ ὅλους. Προτιμῶ τήν δική μου τήν ἀφέλεια παρά τήν δική σας πονηρία.

Τό ὅτι ὁ Στάλιν κατήργησε τήν δημοκρατία καί ἔκανε ἐγκλήματα εἶναι ἀλήθεια. Μήπως δέν ἔκανε τό ἴδιο ὁ Χίτλερ; Δέν κάνω ἐπιλογές τυράννων κ. Σωτηρόπουλε, ἐσεῖς κάνετε. Γιατί τώρα μίλησα γιά Χίτλερ; Ἀλήθεια κάνετε ὅτι δέν καταλαβαίνετε; Γιατί ὁ Χίτλερ εἶναι τό ἴνδαλμα τῆς Χ.Α. καί τό ξέρετε καλά.

Ἄς καταλάβει ὁ κ. Σωτηρόπουλος ὅτι τό κακό ἔχει παραγίνει μέ ἐκεῖνον. Ἐκεῖνος πρέπει νά μετανοήσει καί νά ἐπιστρέψει στήν Ἐκκλησία.

Λυμᾶμαι εἰλικρινά γιατί ἕνας Ἐπίσκοπος καί ἕνας θεολόγος ἔγιναν, καί μάλιστα σχεδιασμένα, οἱ βραχίονες τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς στήν ἐπίθεσή τους ἐναντίον ἑνός Ἐπισκόπου, πού ἀγωνίζεται νά ὀρθοτομεῖ τόν καθαρό εὐαγγελικό λόγο, ἀναίτια καί ἀπροσδόκητα σέ μιά προσπάθεια νά μήν ἀκούγεται  ὁ λόγος του γιατί ἐνοχλεῖ τήν Χρυσή Αὐγή.

Ὁ λόγος λοιπόν γιά τόν ὁποῖο ἀπαντῶ στήν ἀήθη ἐπίθεσή τους εἶναι γιατί συμβαίνει κάτι τό πρωτοφανές. Γιατί τήν ἐπίθεση τους δέν τήν κάνουν ἀπό πλευρᾶς τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά ἀπό τήν πλευρά τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς. Αὐτήν ὑπερασπίζονται καί ὄχι τήν Ἐκκλησία καί αὐτό εἶναι τό φοβερό.

Δέν πρόκειται νά ἀνοίξω διάλογο μαζί τους. Ἔχω σημαντικώτερα προβλήματα νά ἀντιμετωπίσω. Καί δέν πρόκειται νά ὑπερασπισθῶ τόν ἑαυτό μου ἀπέναντι σέ κανέναν ἀνεγκέφαλο.

Θέλω νά τελειώσω μέ ἕνα ὑπέροχο λόγο τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου:

«Δέν ὑπάρχουν ἄνθρωποι ἄσχημοι,

ἀλλά ἄνθρωποι  πού δέν μποροῦν νά δείξουν τήν ὀμορφιά τους.

Καί δέν μποροῦν νά δείξουν τήν ὀμορφιά τους

γιατί δέν ἀγαποῦν καί δέν ἀγαπῶνται!»

 

Σ’αὐτόν τόν ὑπέροχο λόγο, μόνο ἕνα σχόλιο θέλω νά κάνω: Τό νά μήν ἀγαποῦν εἶναι δικό τους πρόβλημα, τό ΝΑ ΜΗΝ ΑΓΑΠΑΜΕ εἶναι δική μας ἁμαρτία καί ΕΥΘΥΝΗ!

Αγιολογιο

Αγιον Ορος

Αγιοι της Λεσβου

©2005-2016 Zoiforos.gr || Σχεδίαση - Ανάπτυξη Lweb.GR

Login or Register

Register

User Registration
or Cancel