Ζωηφόρος

Γενετήσια Διαπαιδαγώγηση, του Δημήτρη Γιαγλή,

Γενετήσια  Διαπαιδαγώγηση

του Δημήτρη Γιαγλή

Επιστολή με αξιοσημείωτες επισημάνσεις και προτάσεις, που εστάλη στον ιατρό κ. Φώτιο Μιχαήλ με αφορμή το δημοσιευθέν στην ιστοσελίδα  www.zoiforos.gr άρθρο του για το μάθημα της «Σεξουαλικής Αγωγής»

Αγαπητέ  μου Φώτη,

Πέρα από τα επιχειρήματα που προβάλλονται και τα οποία προσυπογράφω ανεπιφύλακτα, διατυπώνω απλώς για να τις διαβάσεις και τις εξής σκέψεις μου:

Καταρχάς δεν είναι ελληνικός και δόκιμος   ο όρος  «σεξουαλική αγωγή». Αν έπρεπε να μιλάμε για ένα είδος αγωγής που αφορά στον τρόπο συμπεριφοράς του παιδιού ή του εφήβου καθώς αντιμετωπίζει τα προβλήματα που δημιουργεί το γενετήσιο ένστικτο, τότε πρέπει να υιοθετηθεί ο όρος «γενετήσια διαπαιδαγώγηση».

Έτσι αποκλείονται ή πρέπει να αποκλείονται οι παράκαιρες ή πρόωρες πληροφορίες σε ένα μάλιστα μαθησιακό περιβάλλον που τις παρέχει ούτως ή άλλως άφθονες με τα διάφορα άλλα μαθήματα. Στα πλαίσια της γενετήσιας διαπαιδαγώγησης ο παιδαγωγός δεν απευθύνεται στη νόηση  όσο στο πρόσωπο και τη συνείδηση του ατόμου. Οποιαδήποτε πληροφορία δέχεται το παιδί πρέπει ο παιδαγωγός να την προσαρμόσει στη συγκεκριμένη και ξεχωριστή προσωπικότητα του παιδιού. Γι αυτό και το έργο της γενετήσιας διαπαιδαγώγησης, ως εξατομικευμένο, είναι εξαιρετικά λεπτό και δύσκολο.

Κατά δεύτερον πρέπει να υπάρχει κάποια απλότητα αλλά και οικειότητα στις σχέσεις παιδιού-παιδαγωγού, ώστε να είναι δυνατή η δημιουργία διαλόγου σε θέματα π.χ. ανατομίας ή βιολογικών μεταμορφώσεων.

Κατά τρίτον πρέπει να υπάρχει συμφωνία  πάνω σε βασικές  ηθικές αρχές και  αξίες που αποδέχονται και οι δυο πλευρές, η πλευρά του παιδαγωγού και αυτή της οικογένειας. Επειδή όμως εκ των πραγμάτων το σχολείο δε διαθέτει τις πιο πάνω προϋποθέσεις (εξατομίκευση, απλότητα-οικειότητα αλλά και συμφωνία σε ηθικές αρχές) ,γι αυτό απορρίπτεται ο χώρος του σχολείου ως μη ιδανικός για το δόσιμο αυτής της διαπαιδαγώγησης. Έτσι δεν αναιρείται και η αρχή της ουδετερότητας του σχολείου.

Το οικογενειακό περιβάλλον θα μπορούσε να είναι ο ιδανικότερος τόπος, αν οι γονείς διέθεταν κάποια σχετική μόρφωση, πέρα από την οικειότητα και την αναμφισβήτητη αγάπη τους.

Αν οπωσδήποτε έπρεπε να εισαχθεί κάποιο σχετικό μάθημα στο σχολείο, προτείνεται να  μπουν κάποιες διδακτικές ώρες στους μαθητές και μαθήτριες της Β’ Λυκείου  για το τι είναι γάμος, ποια η ψυχολογία του ετέρου φύλου, πώς οργανώνεται μια οικογένεια, πώς γεννιέται και ανατρέφεται σωστά ένα παιδί κ.λ.π και να διδάσκεται από μορφωμένα και αποδεδειγμένως υπεύθυνα άτομα, από μορφωμένους ιερείς ή σοβαρούς καθηγητές.

               Αδελφικά, Δημήτρης

Αγιολογιο

Αγιον Ορος

©2005-2016 Zoiforos.gr || Σχεδίαση - Ανάπτυξη Lweb.GR

Login or Register

Register

User Registration
or Cancel